Annons:
Etiketthälsovinster
Läst 5287 ggr
Kaninisen
2010-04-09 15:53

Allergi

Jag läste en artikel för ett tag sedan om en man som hade flertal problem och sedan tagit sådant basisk pulver (minns ej namn såklart!). I faktarutan stod det lite om vilka problem man kan få om man är försurad och då stod det bl.a. allergi. Jag kan inte sluta tänka på detta, som liten både red jag och gick till bondgårdar så ofta jag kunde. Idag har min syster en kanin och min kusin rider, jag kan inte hälsa på varken kaninen eller hästen utan att få utslag, snuva och astma. Dessutom har jag fått en riktig svår pollenallergi, jag får svår astma av att bara gå hem från skolan på våren.

Kan detta ha något med försuringen jag haft? Det var min farmor som föreslog att jag skulle kolla upp detta lite för ett år sedan och då var jag starkt försurad. Testade igår, än lite försurad.

Är det någon som har någon aning om vad som händer när man blir försurad och varför man blir allergisk?

Tacksam för svar!

Annons:
naringsterapeuten
2010-04-16 15:30
#1

Hej Kaninisen

Du är inne på rätt spår! I en håranalys så ser man högre koppar(surt) och lägre magnesium och zink (basiska) hos de som har allergier och överkänsligheter! Tillskott av basmineralerna brukar förbättra matsmältningen.

När vi inte smälter proteiner som t.ex. gluten eller komjölk (vanligast) kan de läcka ut i blodet om tarmen har en förvagning (kan orsakas av olika saker). Då skapas symptom, autoimmuna reaktioner eller allergireaktioner. Lästips: Nu räcker det av Ursula Jonsson.

Det bästa är att gå igenom alla besvär samtidigt och lägga upp en individuell plan där pH är en av de grundläggande delarna!

Fyll i FABen på naringsterapeuten.se och mejla om du har frågor.

Kaninisen
2010-06-12 02:45
#2

Tack för svaret!

Jag har försökt förbättra min kost och tagit bastabletter, men det verkar inte vilja ge med sig. Krävs tålamod förstås men det är så lätt att fuska… Oskyldig

Upp till toppen
Annons: