Annons:
Etikettbasisk-kost
Läst 9253 ggr
Kaninisen
4/9/10, 3:40 PM

Tips på basisk mellanmål

Jag är helt beroende av att äta, speciellt när jag pluggar, jag måste ha något att tugga på när jag läser i böckerna tex. Dck skulle jag behöva förbättra mina mellanmål/snacks lite, man kan inte äta socker HELA tiden. Speciellt inte när man är försurad som jag är.

Har ni några tips på mellanmål och små "snacks" som man kan äta på kvällarna när man känner sig lite sugen på att äta något? Oskyldig

Annons:
naringsterapeuten
4/16/10, 3:35 PM
#1

Nötter (gärna blötlagda och torkade) ihop med torkade blåbär, pumpakärnor (zinkrika), solrosfrön, tranbär

Mosa en avocado med groddar och hackad rödlök, örtsalt.

Mixa mandlar och vatten till mandelmjölk, mixa i en avocado, groddar och en banan eller en dadel. Det blir som en milkshake om du har i fryst banan eller blåbär. Krydda gärna med kanel.

Läs boken RAW -the uncook book om hur man gör bröd av morotsfibrer m.m. Har ej hunnit prova det än…

Lycka till!

artdeco
11/6/10, 5:30 PM
#2

man läser såååååå olika HELA tiden (ang den som skrivit ovanför mig) vad som är basiskt kontra surt. Har läst att blåbär är sura tex.

avatar86
10/12/11, 11:39 PM
#3

Nässeldrink!

Nässla är Grymt Basgörand sägs det och såklart inte sockersött och gott att skölja ner kanske. Ni MÅSTE testa denna om ni har nässla hemma.

Havremjölk (ekologisk), Kokosmjölk (Organisk) + Nässla och Stevia.

Det är typ som att dricka Grädde med Socker fast utan att må illa efteråt och slippa hjärtpropp :)

GI, Näringsrik, pH…. Ok, Laurinsyra, Mättande, GôTT! >:D Weeee

Upp till toppen
Annons: