Annons:
Etikettbasisk-kost
Läst 5791 ggr
[lelle90]
2011-05-22 17:00

rubbning i ph balansen?

Jag vet inte om jag har dålig kroppslukt. känner inte det själv men de i min omgivning reagerar alltid med att klia på näsan, bli snuviga så fort de kommer i närheten av mig.

jag dushar 3 gånger per dag med parfymerad tvål, använder olika sorters body lotion som nivea, ldb, dove och så vidare. men jag dricker mycket vatten. äter ris, potatis, pasta, kött, fisk mycket sallad, gurka tomat och andra nyttigheter, dricker mycket vatten och utför fysiskt aktivitet. kan ph balansen på min hud ha rubbats eller i kroppen pågrund av att jag dushar mycket eller pågrund av den mat jag äter? hur kan jag få en bättre kroppslukt utan att störa andra människor som befinner sig nära mig

Annons:
Ofelia
2011-08-29 10:04
#1

Det låter som att du har för mycket parfymer på dig och att det är det som folk reagerar på. Alla duschkrämer och sånt är starkt paryfmerade.

piri-piri
2011-08-29 12:14
#2

Ja du kanske överdriver ditt tvättande. Det torkar ut huden vilket i sin tur ger obalanser. Har du någon nära vän som du litar på och som du kan fråga om hur hon/han uppfattar din doft?

Farwuq
2011-08-29 12:15
#3

Lagom är bäst.

Men du kan prova med en msk. kalk i ett glas vatten någon timme innan eller några timmar efter maten.

Sök mer info. på nätet.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: