Annons:
Etikettbasisk-kost
Läst 6720 ggr
Videvi
2012-07-09 08:11

Hur kan man må bra på lchf???

Jag har funderat en hel del. Hur kommer det sig att så många verkar må väldigt bra av lchf maten? För är den inte helt tokig enligt syra/bas tänket? Jag har ätit både lchf med mest kött och fett, och även strikt veganmat med syra/bas balans i åtanke, a'la Lilly Johansson, och mått väldigt bra av båda. Fast jag förstår inte hur det kommer sig? Det verkar ju vara två ytterligheter. Har ni nån förklaring på detta? (Snälla, lägg detta inlägg i rätt kategori om det går. Jag visste liksom inte vad jag skulle välja)

Annons:
sebwes
2012-08-17 02:21
#1

Det beror på hur kroppen hushåller med mineralreserverna. Så länge man har hyffsade mineralreserver kan man äta i princip vad som helst utan att det påverkar hälsan nämvärt.

När mineralreserverna är uttömda drabbas vi av degenerativ sjukdom och kroppen måste ta mineraler från skelett, tänder, muskler, organ för att neutralisera den ökande mängeden syror i kroppen.

Farwuq
2012-08-17 07:43
#2

Tack för en bra förklaring.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Ove-D
2013-10-24 20:31
#3

Det kan ju också bero på att alla kolhydrater är borttagna som bröd, ris, socker, pasta osv.

[Olaf]
2013-10-30 10:40
#4

Tänkte också på det. När man äter LCHF blir det ju mer grönsaker också antar jag som är basiskt. Alla snabba kolhydrater är ju försurande.

Upp till toppen
Annons: