Annons:
Etiketthälsovinster
Läst 6601 ggr
Dora
2010-02-26 16:58

Mina hälsovinster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blev piggare i kroppen och klarare i huvet när jag började äta basisk kost, samt dricka en grön drink som består av 49 olika ekologiska gräs, groddar och grönsaker. På bilden kan man se en Kirlianfotografering på SuperGreens. Denna SuperGreens är än grönsakskoncentrat utan alger som ger cellerna näring och därmed energi till kroppen.

Annons:
Lena1971
2010-03-02 23:14
#1

Piggare och klarare, ja tack! Jag provar allt en gång. (Och vissa saker provar jag många gånger. Tungan ute)

Var köper man SuperGreens?


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Dora
2010-03-03 01:05
#2

Hej Lena,

Redan efter några dagar känner man sig "uppladdad".

Man kan vara vegetarian och äta rätt, men man kan aldrig äta så många grönsaker, groddar som ger den effekt som SuperGreens gör.

1 mått (typ 1tsk) pulver motsvarar 0,5kg färska ekologiska grönsaker.

Pulvret är torkat så lågt temperatur att grönsakerna behåller sin näring.

Många barn äter inga grönsaker, men de dricker vatten. Så man kan ge till barnen denna gröna drink. Vår son som är 7 år, dricker minst 0,5l vatten om dagen (på sommaren mer) och då vet jag att han får i sig viktiga mineraler, vitaminer genom den gröna drinken.

Handla kan du göra här:

http://www.ph-miraklet.se/lank1.asp

Hoppfull
2010-03-08 17:20
#3

Det finns några varianter på dessa pulver och jag blev lite förvånad att detta heter SuperGreens eftersom Helhetshälsa har ett pulver som heter likadant (se här ).

Helhetshälsa är i övrigt ett mycket mycket bra företag om man vill äta bra tillskott av olika slag.

Här är några fler: FreeWay

alkagreens

Mighty Greens

Alla de här syftar till samma sak som det som beskrivs i #2 och är bra produkter!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

fridelfina
2010-03-09 00:17
#4

jaha, är mighty greeens samma produkt, är det prisskillnad då?

 
 

Hoppfull
2010-03-09 10:46
#5

Ingen av dem är exakt samma och priserna vet jag inte längre riktigt hur det skiljer. Man måste ju tittat både på priset, hur mycket burken innehåller och hur mycket man rekommenderas äta varje dag för att kunna se vad som är mest lönsamt.

Men om man vänder sig till örtexperter, phytonomer är de ofta utbildade inom just detta. Blodanalys, både torr och färsk, syra/bas samt kostrekommendationer och kosttillskott.

Det finns även flera som arbetar med detta som läkare t.ex. Dr Erik Bergström och Dr Öckerman som båda sysslat med detta i Sverige ganska länge.

Sedan finns ju den här mannen som sajten här bygger kring som har samma inriktning.

Det är fantastiskt att detta äntligen börjar bli synligt i Sverige och på andra ställen, men för min personliga del är det lättast att få behandling och hjälp inom landet och inte behöva resa iväg utomlands.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Dora
2010-03-09 20:25
#6

#4 & #5

Jag har kollat innehållet och det skiljer sig markant.

  1. Dr. Youngs SuperGrees innehåller 49 ingredienser: ekologiska groddar, gräs o grönsaker (jag använder själv sedan 2009 maj.) Vikt: 420gr, Pris: 880kr
  2. Helhetshälsas SuperGreens innehåller 33 ingredienser,    Vikt: 250gr, Pris: 399kr
  3. Mighty Greens innehåller 26st (tyvärr inga broccoli och "viktiga" grönsaker) Vikt: 228gr, Pris: 357kr
  4. AlkaGreens innehåller 22st ingredienser. Vikt: 60gr, Pris:299kr

Jag personligen inte har testat de andra sorterna. Därför kan jag inte uttala mig om kvalité, osv. Youngs pulver innehåller inte alger och därför faller smaken för alla som testar. Finns ingen bismak.

Youngs produkt är väldigt kompakt, 1:20.

Annons:
Hoppfull
2010-03-10 11:41
#7

Ja det förstår jag att det skiljer sig rejält, hur såg det ut med FreeWay då?

Sedan måste man ju ha råd att lägga ut de summorna det handlar om med, i mitt fall är det inte ens ett möjligt alternativ med Dr Youngs preparat så jag får allt nöja mig med de billigare. Och jag är nog kanske inte ensam om det. Då är det bra med alternativ som trots allt har väldigt bra innehåll!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Dora
2010-03-10 23:01
#8

Youngs produkt brukar räcka för mig ca 2,5 månader.  Så det blir runt 350kr/ månad.

Produkten Mighty greeens är dyrast, när jag jämförda priserna, dagsbehov och vikt.

Hoppfull
2010-03-11 11:37
#9

Aha det är intressant! Av de jag testat (Supergreens, Alkagreens och MightyGreens) är MightyGreens helt klart den produkten som gav mest.

Äter du detta alltid och hela tiden?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Upp till toppen
Annons: