Annons:
Etikettbasisk-kost
Läst 24108 ggr
Hewea
2011-11-02 17:11

Kan man bli sämre med PH-kalk

Intressant forum! Jag har precis börjat min resa mot en kropp i PH-balans. Testade Ph-värdena för nästan två veckor sedan och fick en chock! Har ätit LCHF-inriktat under cirka ett år.

Har nu ätit maxdos av PH-kalk från PH-balans i snart två veckor. Har även lagt om kosten lite, vilket innebär at tjag inte äter så mycket animaliska proteiner och ost + att jag tillfört mer grönsaker och frukt.

Men när jag testade värdena i går efter nästan två veckors kalkning så är jag ännu mer sur nu än när jag började. Funderar på om det är så därför att kroppen gör sig av med syror. Vet någon nåt om detta! Någon kanske har samma erfarenhet.

Och jag undrar varför inte PH-balansen och våra försurade kroppar uppmärksammas mer av läkare! Vad tror ni?

Ha en bra dag!

Annons:
Hewea
2011-11-12 14:39
#1

Detta forum verkar otroligt inaktivt. Är det någon här överhuvudtaget? Tråkigt isf för jag tror detta med PH-balans är en viktig fråga.

Hej dååå, nu återgår jag till mina aktiva forum, där det går att diskutera och dela erfareheter.

Farwuq
2011-11-24 18:00
#2

Ja, jag brukar komma hit ibland. själv kan jag tyvärr inget om  PH-balans.

Sorgligt nog, så tycks värden flytt fältet.

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
2012-03-28 00:21
#3

Precis innan jag blev magopererad fick jag via en hälsokostnisse upp intresset för detta, jag hann inte längre än till op-bordet, efter op;en fick jag verkligen upp ögonen för hur eländitt det var ställt med familjens kosthållning..(ja, det är mycket)Tungan ute

-han nämnde detta här (syra-bas-balans)..men det tog ju ett tag å friska på sig, men mycket har vunnits genom att bara lyssna till sin egen kropp..tex att allt kroppen "orkar med", är en i raden, delar av vad vi stoppar i oss tex..

..självklart, men vem kunde tro att man kunde bli såå sjuk av det?Förvånad

Nu när jag börjar lägga ihop vad jag ätit, vad jag "gjort" med mig själv både mentalt å fysiskt-är det ju konstigt att man rett ut det!-kroppen är verkligen ett fantastiskt påfund, bara man lär sig behandla den rätt, å det är minsann inte det lättaste!Skäms

Märkte när jag var nyopererad hur känslig jag var för olika födoämnen när jag kom hem, kände avsmak för en del som jag ohämmat eller av vana stoppat i mig förut-mår hemskt mycket bättre, när jag inte "äter av gammal vana", försöker ist. öva upp känsligheten för vad jag mår bra av och tvärtom, emedans jag försöker lära mig lite mer om ämnet..Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
2012-03-28 06:46
#4

Jag, en obotlig syndare, märker också hur olika jag mår beroendet på maten.

Färdiglagad - från fabrik - och sockersöt mat är klart av ondo.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Liniloto
2012-10-24 14:56
#5

Ser att denna fråga är väldigt gammal, men vill ändå uppmärksamma den viktiga balansen mellan kalcium och magnesium.

Läs bl.a. här: http://www.vitaminer.nu/pub_docs/documents/VN10.htm

Farwuq
2013-02-08 07:01
#6

Putt

Detta är värt att läsa.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Mooniq
2013-05-17 06:07
#7

jag är inte påläst men vet att det finns sämre kalk som man inte bör äta. Jag kör tillskott på Cal-Mag som är kalcium och Magnesium. Jag har tidigare druckit mycket kaffe och koffein lakar ur kroppen på viktiga mineraler . Kaffe försurar rejält oxå.

jag har även börjat med MSM för att minska surheten i min kropp. Det jag har märkt nu på 1 vecka är att jag inte längre är stel i kroppen på morgonen, det knastrar inte längre om tår och knän. När jag är ute o går så har uthålligheten ökat, speciellt märker jag det i uppförsbackarna då jag tidigare fått göra ett kort stopp mitt i backen..

har även plussat in vissa grönsaker som vitkål - gör pizzasallad och äter som mellanmål. Citron i vatten är bra för kroppen oxå och jättegott när värmen kommer ute, tycker jag.

☀️🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Trule
2013-07-01 14:03
#8

Mooniq: Vad är MSM?

Mooniq
2013-07-01 14:16
#9

#8 MSM är organiskt svavel, det finns naturligt i tex lök, vitlök, rädisa. Jag äter tillskott och det fungerar utmärkt för mig.

om du kollar på www.bravara.se så har dom en lång artikel om MSM - det låter för bra att vara sant,  men vissa saker stämmer för mig. Jag e piggare, det knastrar inte längre i tår/fötter/knän, jag kan även säga att groparna i låren har minskat, då MSM ökar cirkulationen i bindväven.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Trule
2013-07-01 17:48
#10

Tack Mooniq!🙂

Upp till toppen
Annons: