Annons:
Etikettbasisk-kost
Läst 5105 ggr
Miowi
10/7/12, 10:30 PM

Green smoothies

Har åkt på inflammation i urinrör samt urinblåsan, vilket vägrar ge med sig trots olika antiiflammatoriskt, kortison och lokalbehanling hos urolog. Det slog mig att jag tidigare haft problem med att jag varit försurad för några år sedan, började tänka på det och blev bättre, men detta har varit ett jobbigt år så jag har varit helt ur balans gällande kost och träning. Men nu tänkte jag kämpa på igen! Ska kolla pH på urin och saliv imorgon men vet med all säkerhet att jag är försurad. Så, ska minska sockerintaget, TRÄNA, sen köpa mig en ny mixer och börja med Green smoothies. Något jag gärna vill ha lite tips på från Er, då jag inte helt lärt mig vad som funkar än. Hur låter detta: 2 stjälkar selleri 1 äpple 1 dö fryst hallon och blåbär 3 msk citronjuice (funkar det på sånär gul tub som ser ut som en citron?) 2-3 nävar grönt (spenat, ruccola etc) 2 dl ekologisk äppeljuice Ska läsa på mer, vet redan nu att man ska variera det gröna för att undvika förgiftning på lång sikt. Har kollat olika recept och försök få ihop något som kan passa mig, men är lite skeptiskt till dels äppeljuice - är det verkligen bra? Sen om det funkar att ta färdigpressad citronjuice eller måste man pressa själv? Kom gärna med egna tips på vad som kan vara gott!!

Annons:
Miowi
10/9/12, 10:05 AM
#1

Gjorde en ny variant: En näve babyspenat En dl hallon o blåbär 4 stora jordgubbar Saft från en halv citron En halv avokado Ca ett glas färskpressad apelsinjuice Ca 30 min innan jag drack denna smoothie tog jag ett glas vatten blandat med baspulver, skulle det funka lika bra att hälla i smoothien? Låter detta som en fungerande frukost? :)

fridelfina
12/14/12, 9:34 PM
#2

Har boken av Victoria Boutenko, det finns massor med recept i den! Hon tar vatten istället för fruktjuice, jag tänker att det blir ju mycket mindre socker då.

En av mina favvosar (blir ca 50 cl då min mixer inte är så stor):

ca 1/3-dels kruka persilja (eller en stor näve storbladig)

1 banan (gul, inte prickig) alternativt 1 päron

1 avocado

ca 2 dl vatten (eller mer/mindre beroende på hur tjock man vill ha smoothien)

Ibland har jag 1 tsk kokosolja också

 
 

Miowi
12/16/12, 8:05 PM
#3

#2 kan tänka mig att de är bättre med vatten, testade med juice som ja spädde ut med vatten men gillade inte allt konstistensen. Kanske var dålig mixbalans, får testa igen! Hur ser det ut med bär i den boken, använda det mycke i smoothies?

Upp till toppen
Annons: