Annons:
Etikettbasisk-kost
Läst 7941 ggr
poetica
1/19/13, 11:23 PM

Taggad för förändring!

Hej! Jag är ny här på forumet :)

I alla fall är jag som rubriken lyder supertaggad på att bli mindre sur, hur sur jag är just nu vet jag inte, men har beställt sånt där pH-papper, så när jag får hem det ska jag testa, för att ha något att jämföra med.

Är vegan, så har redan slopat kött, mjölk, ägg och fisk. Äter hampaprotein regelbundet, och tar redan kalciumtabletter. Är pulver bättre?

De förändringar jag tänkte göra är följande:

- Smoothies varje dag- med spirulina, greengrasspulver, kokosolja/kokosmjölk/kokosvatten och aloevera . Räcker det verkligen med 1 tsk spirulina och 1 tsk greengrasspulver? Jag är en sån som alltid vill göra saker till max, kan 1 ynka tsk göra nytta?

-börja ta magnesiumtillskott

-blåbärspulver och acaipulver tänkte jag också mumsa i migGlad

Är det nåt mer jag kan göra?

Ja sluta stressa så fruktansvärt då kanske…

Annons:
ed0o
2/6/13, 10:03 AM
#1

Jag är också taggad!

Köpte Ph-kalk, blåbärspulver, nässelpulver, nyptonpulver, och två till pulver som jag inte minns vad dom heter + aloe vera. Ska testa detta med ph-kalk jag med är trött på min inflammation i ryggen och stela leder.

Vad jag kan rekommendera dig är att förbättra näringsupptaget innan du tar till dig dessa pulver. Själv gjorde jag det via en Detox kur. Via Detox kuren gick jag ner i vikt och mår bättre, lättare i magen och jag märker faktisk att näringsupptaget förbättrades. Aloe vera gör detta jobbet bland annat genom att få bort plagg i tarmen där de mesta av näringsupptaget sker.

Så vad jag ska göra är först att fortsätta en vecka med Detox kuren tillsammans med Aloe vera och sedan börja med ph-kalk och pulvern.

Angående pulvern så rekommenderar jag dig att dricka mycket vatten. Själv så drack jag SuperGrenns från Helhetshälsa. Resultaten blev mycket bra i längden, fick mycket energi. Men å andra sidan fick jag en torr mage. Förstoppning, hård mage, hård avföring och hemorrojder. Därför rekommenderar jag dig drick mycket vatten. Jag tror att pulver är vatten krävande för att transporteras runt i kroppen och för att magen ska kunna ta hand om det. Minns själv att jag alltid vaknade torr i munnen och jätte törstig. Gör därför som regel att alltid ha en vattenflaska framför dig. Då brukar man dricka mer än man behöver. För du kan nämligen lida av vattenbrist utan att veta om det.
Det är vad jag upplevde, se till att inte uppleva samma sak.

Och en sak till - fortsätt skriva i denna tråden, så skriver jag med om hur det gick för mig så kan vi byta erfarenheter tillsammans kanske.
Vi ska ju gå samma väg kan man säga.

Lycka till!Flört

Farwuq
2/6/13, 6:53 PM
#2

Tyvärr är det väldigt få som hittar hit.

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

ed0o
2/6/13, 8:19 PM
#3

Ja faktiskt! Hur är det me dig då Farwuq, har du testat ph-kalk? Hur gick det?

Farwuq
2/7/13, 6:54 AM
#4

Ja jag testade för några år sedan, det gick bra. Jag mådde bättre än tidigare. Men så tog kalken slut och jag gick och köpte ny. Den nya kalken var helt vit istället för grå som den tidigare. (Den grå fanns inte lägre tillgänglig)

Den vita kalken var sämre och mera "grusig", så intresset försvann.

Nu mera har jag börjat med att ta en halv tesked med bikarbonat i ett glas vatten, vi får se hur det går.

Jag behöver all tillgänglig förbättring, d.f.a. jag har MS och det är inte särskilt kul.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

ed0o
2/7/13, 8:09 PM
#5

Oj, beklagar att du har MS, är själv rädd för den sjukdomen. Skulle du kunna berätta vad för hälsoskillnader du märkte av efter att ha tagit kalk? Vad är bikarbonat?

Jag har själv det vita pulver du talar om - Ph-Balans, vit gul burk. Fick i morse en ph på 7 i saliv och 5,6 i urin. Ska börja kalka. Tror du det räcker med ph-kalk bara eller måste jag även förändra min kost?

Farwuq
2/8/13, 7:02 AM
#6

Det är ett jäsmedel som ger en basisk lösning i vatten.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Natriumv%C3%A4tekarbonat

När jag tog kalk under en längre tid så fick jag mindre värk och kände mig rent allmänt bättre.

Generellt så måste man ändra sin kost, åtminstone lite. Det är framförallt mat som innehåller socker som man ska skära ner på. Börja med att halvera intaget under några månader och se hur det blir. 

Öka på motsvarande sätt med de grönsaker som i huvudsak är "gröna" d.v.s. de som växer över jord.

Det finns en del på nätet att läsa, sök bara på PH-balanserad kost:

http://www.expressen.se/halsa/hur-ser-en-balanserad-kost-ut/

http://smartamaten.se/2011/12/grundkurs-i-ph-balans-del-1/

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
ed0o
2/8/13, 7:14 PM
#7

Okej, tack för den.

Har precis börjar med kalk idag, fick feber och blev kall i kroppen, har nu huvudvärk, vet inte varför? Är det vanligt?

Undrar var tråd skaparen poetica har blivit av.

Farwuq
2/9/13, 8:39 AM
#8

Tyvärr så minns jag inte om jag fick huvudvärk. Du kan pröva med att starta upp lite långsammare, minska kalkdosen lite såhär i början.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
2/9/13, 8:40 AM
#9

Trådskapare kommer och går. Saker händer i livet som gör att fokus förflyttas.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

ed0o
2/9/13, 9:35 PM
#10

Hehe eller hur!

Får alltid feber efter intag av kalk! Konstigt!
Vill inte sluta för jag hoppas på att detta blir en lösning på mitt problem.

Fan att det inte finns några experter man kan be om råd, Dora som verkade kunnig försvann bara.

Farwuq
2/10/13, 3:05 PM
#11

Kurt Sandvik är duktig, man kunde förr i tiden ringa honom och fråga om råd. Jag vill minnas att min fru ringde honom vid något till fälle.

http://kurtph.se/

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

ed0o
2/11/13, 2:37 PM
#12

konstig sida.

Farwuq
2/11/13, 5:33 PM
#13

Ja… Grafiskt är den inte precis perfekt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
poetica
2/11/13, 9:04 PM
#14

Tack för era svar :) Haha detox gjorde jag faktiskt innan jag började, "fusk"metoden (tabletter, fusk enligt mig). Men jag ska prova lite till, har köpt pH-kalk o dricker min specialdrink nästan varje kväll. Det känns i alla fall bra så här långt.

[Olaf]
10/22/13, 12:42 PM
#15

#10 om man får feber när man börjar detoxa och när man börjar äta sånt som är basist så detoxar man syra, så är det helt naturligt i början. Det är helt enkelt utrensningssymtom. Dra ner på dosen och starta långsammare. Viktigt också att balansera kalk med magnesium har jag för mig. Det där tål och läsas på. Utrensningssymtom är ett kapitel för sig också.

Upp till toppen
Annons: